Veelgestelde vragen

Annuleren

Ja je kunt je ticket annuleren, Echter zitten hier wel voorwaarden aan vast. Voor de voorwaarden en de eventuele kosten hiervan kun je bekijken door in te loggen op mijn profiel. Of je recht hebt op een teruggave van een deel van de kosten hangt af van de ticketvoorwaarden.

Wil je een ticket annuleren door bijvoorbeeld ziekte of overlijden? Dan kun je een beroep doen op je annuleringsverzekering indien je deze hebt afgesloten.
Als je besluit om je ticket te annuleren zijn er helaas kosten aan verbonden. Deze kosten zijn afhankelijk van de ticketvoorwaarden die de maatschappij hanteert. En er zijn administratiekosten van Vluchtboeken.nl. Wil je snel de eventuele kosten bekijken van het annuleren of het wijzigen van je vliegtickets? Dan kun je deze vinden in mijn profiel.

Annuleren door bijvoorbeeld overlijden of ziekte? Kijk dan of je een beroep kunt doen op je annuleringsverzekering wanneer je deze hebt afgesloten.

Bagage

De hoeveelheid ruimbagage die je mee kunt nemen op reis hangt af van welke luchtvaartmaatschappij je hebt gekozen. Bij het boeken van een tickets staat altijd aangegeven of ruimbagage is inbegrepen. De hoeveelheid bagage dat je mee kunt nemen kun je terug vinden door in te loggen via Mijn profiel of op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Is de ruimbagage niet inbegrepen maar je wilt wel bagage mee? Dan kun je in de meeste gevallen tijdens het boeken van de vlucht aangeven of je ruimbagage mee wilt nemen en de eventuele kosten hiervan.
Om nog meer ruimbagage bij te boeken dien je in te loggen op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Gebruik hiervoor de airline referentie die je kunt vinden op je boekingsbevestiging.
De handbagage is meestal inbegrepen in de ticketprijs. Er zijn echter wel verschillende limieten per luchtvaartmaatschappij (gewicht en grootte). Wanneer je deze limieten overschrijdt, kan de luchtvaartmaatschappij je hier extra kosten voor in rekening brengen.

De limieten en de voorwaarden kun je terug vinden door in te loggen op mijn profiel en te kijken bij je boeking. Of door te kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij. De informatie op de website van de luchtvaartmaatschappij zijn altijd leidend.
In de meeste gevallen is het toegestaan om je huisdier mee te nemen in het vliegtuig. De regels hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij. Kleinere dieren zoals kleine honden en katten mogen soms mee in de cabine in een speciale kennel. Grote dieren die een potentieel gevaar vormen in de cabine, worden vervoerd in het ruim. De kosten en voorwaarden kun je bekijken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Reis je met een hulp- of assistentiehond? Dit is in de meeste gevallen toegestaan we raden je daarom aan om contact te zoeken met de luchtvaartmaatschappij.
Voor het bijboeken van speciale bagage zoals bijvoorbeeld een sportuitrusting of een muziekinstrument kun je terecht op de website van de luchtvaartmaatschappij. Vaak dien je daar voor in te loggen op de website van luchtvaartmaatschappij, dit kun je doen met die airline referentie die te vinden is op je boekingsbevestiging.

Inchecken

In bijna alle gevallen kun je 24 uur voor vertrek online inchecken via de website van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Wij raden altijd aan om dit van te voren te doen, op deze manier voorkom je wachtrijen op luchthaven.

Hoe kan ik online inchecken?
1. Ga naar de website van luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt.
2. Ga naar de pagina voor het online inchecken.
3. Gebruik je Airline boekingscode, Achternaam, Vluchtnummer, Vertrekdatum
4. Doorloop nu de stappen en boek eventueel extra bagage bij.
5. Print als laatst je instapkaart uit.

Parkeren

Vluchtboeken.nl heeft een overeenkomst met Parkos.nl. Tijdens het reserveren van je parkeerplaats heb je een boekingsbevestiging ontvangen van Parkos. Met deze gegevens kun je in loggen op de website van Parkos, en vervolgens je reservering beheren.

Inloggen | Parkos.nl

Reisdocumenten

Je ontvangt je E-ticket binnen 24 uur op je e-mail adres wat je bij de boeking hebt opgegeven. In de meeste gevallen ontvang je al een e-mail binnen enkele minuten met je E-ticket. Let wel op dat in sommige gevallen de e-mail binnen kan komen in je spambox.(of bij Gmail in de promoties tab) Vlieg je met een lowcostmaatschappije, dan is de boekbevestiging ook gelijk het E-ticket.
Staat je naam aan elkaar geschreven op je E-ticket wanneer je deze hebt ontvangen. Geen paniek dit hoort zo, de reden dat je geen spaties ziet tussen je namen is omdat het reserveringssysteem van de luchtvaartmaatschappijen geen spaties of leestekens accepteert, de namen worden aan elkaar geplakt.

Voorbeeld: Mr. Peter de Vries word als volgt weergegeven : DEVRIES/PETERMR
Wanneer je wel betaald hebt maar geen bevestiging hebt ontvangen, dan is er waarschijnlijk een storing opgetreden. Bel ons dan op +31 85 016 0861 en wij lossen het voor je op.
Nee je E-ticket is niet je boarding pass. Je ontvangt je boarding pass van de luchtvaartmaatschappij nadat je incheckt. Dit kan op de luchthaven of kan je van tevoren online doen.
Wanneer je online incheckt ontvang je de boarding pass digitaal, en kun je deze zowel op je mobiel of uitgeprint tonen.
Wil je weten of je een visum nodig het voor je reis? Wij kunnen je hierbij helaas niet mee helpen, omdat wij geen expert zijn op het gebied van visums. Er zijn echter partijen die hier wel veel verstand van hebben. Wij raden je dan ook aan om goed uit te zoeken of je een visum nodig hebt voor je bestemming.

Op visa4all.nl kun je alle informatie en de benodigde documenten vinden.

Houd er wel rekening mee met overstappen op luchthavens dat er landen zijn dat je daarvoor al een visum nodig hebt, ook als je de luchthaven niet verlaat.

Wijzigen

Je ontvangt je tickets en je ziet dat je een spelfout hebt gemaakt. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Want het aanpassen van je naam is eigenlijk nooit toegestaan hoe klein de fout ook is. Echter wij zullen er alles aan doen om het toch voor elkaar te krijgen tegen geringe kosten. In het ergste geval dien je een nieuw tickets aan te schaffen.

Vliegtickets Lowcostmaatschappij
Heb je een vliegticket gekocht van een lowcostmaatschappij en een fout gemaakt? Hoe graag we het zouden willen maar wij kunnen je hierbij niet helpen. Wij adviseren in dit geval dan ook om contact op te nemen met desbetreffende maatschappij om te kijken of deze jou wel kan helpen. Je kunt ook inloggen op de site van de lowcostmaatschappij en kijken of je zelf je wijzing door kunt voeren.

Vliegtickets van chartervluchten / touroperators
Heb je een vliegticket met een chartermaatschappij, dan gelden dus altijd de wijzigingsvoorwaarden genoemd zoals in de ANVR Boekingsvoorwaarden.

Touroperators: Corendon, Neckermann, de Jong Intra Vakanties, Seat Only en TUI met o.a. ArkeFly.

Lowcost maatschappijen: Vueling, Air Arabia, AirAsia, Ryanair, Air Baltic, airberlin, ArkeFly, Corendon, Easyjet, Eurolot, Fireflyz, Flybe, Flyscoot, Germanwings, Iberia Express, Jetstar, Norwegian Airlines, Aer Lingus, Onur Air, Pegasus, Ryanair, Smartwings, Thomas Cook Airlines, JetAirFly, Thomson, Tiger Airways, Transavia, Tui Fly, Vueling, Wizz Air Hungary Airlines.

Boven op de kosten van de luchtvaartmaatschappij rekenen wij nog administratiekosten. Deze kun je terug vinden in onze algemene voorwaarden.
Of het mogelijk is om de datum van je tickets te wijzigen hangt af van de ticketvoorwaarden. In bijna alle gevallen zijn hier kosten aan verbonden.

Wil je toch graag weten wat de mogelijkheden zijn, log dan in via mij profiel om je boeking te bekijken en de bijbehorende ticketvoorwaarden.
Een e-ticket is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Bijna elke luchtvaartmaatschappij staat dit niet toe.

Als dit wel toegestaan is door de luchtvaartmaatschappij zullen hier zeer hoge kosten aan verbonden zijn, dit kun je controleren op de website van de luchtvaartmaatschappij.